Podsumowanie
  1. Zachowaj kontrolę nad myślami, emocjami i zachowaniem.
  2. Nie wzdychaj do kogoś, kto fizycznie, lub emocjonalnie jest dla ciebie nieosiągalny.
  3. Patrz na rzeczywistość, a nie na swoje pragnienia i fantazje; nie twórz w swojej wyobraźni związku, którego w rzeczywistości nie ma.
  4. Nie twórz pretekstów do kontaktowania się, nie podtrzymuj związku jednostronnie, nie wymuszaj kontaktów.
  5. Pamiętaj, że obsesyjna miłość, to tęsknota, to pragnienie czegoś, czego się nie posiada. To strach, zazdrość i zaborczość.
  6. Dementuj system obsesyjny: MYŚLI - UCZUCIA - ZACHOWANIE. Zmień myśli i zachowania, wówczas uczucia też muszą ulec zmianie. Zastanów się, w jaki sposób twoje zachowania stwarzały problemy w twoim życiu.
  7. Wezwij swoje zachowanie, jak nieposłuszne dziecko, na rozmowę i skarć je zdecydowanie.
  8. Etykietuj swoje obsesyjne myśli i zachowania.
  9. "Skreślaj" obsesyjne myśli - "to obsesja"
  10. Gdy nawiedzi cię pragnienie zrobienia czegoś obsesyjnego, zamiast tego wykonaj kilka ćwiczeń gimnastycznych.
  11. Jeśli nie jesteś zadowolona z obecnej formy związku, to zmień siebie, swoje zachowanie, lecz nie usiłuj zmieniać partnera.